Brisbane

26 december 2016 - Arundel, Australië

Brisbane was een goed vooruitzicht, want ik zou hiet een week blijven en de kerst vieren. Dit was dus ook ff tot rust komen. Brisbane was weer een grote stad en was de eerste stad die ik gezien heb sinds sydney. Het heeft wel veel raakvlakken met sydeny, maar het is wat kleiner. Geen strand, alleen een lagoon en een grote rivier door de stad. De eerste dag heb ik met edwin doorgebracht (van agnes water). In de eerste dagen brisbane zag ik dat ze veel te doen hadden omtrent kerst. Eigenlijk waren al de dagen het zelfde. Overdag naar de lagoon en savonds vuurwerk kijken, kerstshows bezoeken en goon drinken. Een van de avonden heb ik afgesproken met niels van hasselt. Toevallig op het zelfde moment in brisbane. De vierde dag zag ik dat svennie van de sanden in brisbane was en hebben we afgesproken om de stad te verkennen. Was leuk om vrienden van thuis te zien. 24 en 25 is het dan kerst. Ik heb me goed vermaakt, maar was toch wel anders dan thuis. Ik mis de traditie wel een beetje. In auatralie is kerst veel relaxter en iedereen gaat naar het park of het strand. Kerst avond was ik eten met mensen vanuit sydney en vrienden van hen. Ik heb heerlijk indisch gegeten en gelachen. 25ste heb ik gelunched in de hostel en leuke spellen gespeeld (bijna een tour gewonnen naar de whitsundays). Ik heb deze laatste dagen veel tijd doorgebracht met Spencer (amerikaanse kamergenoot). Goeie gozer en dacht neem hem mee naar me vrienden in de yha hostel waar wr savonds gingen dinneren met een groep van 10 man. Dit was erg gezellig en was ook het einde van mijn brisbane avontuur. Momenteel ben zit ik in de bus en rijd ik naar byron bay. Hier gaan we het avontuur vervolgen.